وبلاگ

جوش های صورت به چه علت ایجاد میشوند و راه درمانشان چیست؟

جوش های صورت به چه علت ایجاد میشوند و راه درمانشان چیست؟

یکی از مهمترین دلایل ایجاد جوش صورت، عدم پاکسازی کامل پوست از چربی ها، کثیفی، لوازم آرایشی و … است. زمانی که از محصولات آرایشی استفاده میکنید این محصولات به منافذ پوست شما نفوذ میکند و باعث چرب شدن پوست و ایجاد جوش در پوست صورت شما میشود. از بین بردن جوش های صورت مخصوصا نزدیک مهمانی ها و مراسم یکی از دغدغه های اکثر افراد است ولی چطور این موجودات مزاحم را از بین ببریم.

چند روش کاربردی و تست شده را در ادامه خواهید دید.

روش اول : روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ را میتوانید از عطاری ها یا داروخانه ها تهیه کنید .

روغن بادام تلخ در از بین بردن لک های به جا مانده از جوش های قدیمی و خشک کردن جوش ها بسیار موثر است.توجه کنید که از این روغن دو الی سه بار در هفته استفاده کنید چون استفاده زیاد از آن هم به پوست آسیب میزند. میتوانید آن را شب روی پوست بزنید و صبح بشویید یا اگر جوش های زیادی ندارید از آن در طول روز استفاده کنید و بعد از یک یا دو ساعت صورتتان را بشویید.

روغن بادام تلخ جوش های زیر پوستی را هم خشک میکند.

روش دوم : لیموترش

لیموترش به دلیل اسیدی بودن به خشک شدن جوش ها کمک میکند.

برای این منظور بهتر است از لیموی تازه استفاده کنید و مستقیما آن را روی پوست بزنید.

بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید و از یک مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید. اگر پوستی شاداب و بدون جوش میخواهید میتوانید آب لیموترش تازه را با مقداری عسل مخلوط کنید و به عنوان ماسک از آن استفاده کنید .

روش سوم : از بین بردن اورژانسی جوش با جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و فقط بر روی محل جوش ها قرار دهید.

بعد از خشک شدن آن را با آب ولرم و یک شوینده ملایم بشویید.

دقت کنید اگر جوش شیرین را بر روی نواحی دیگر به جز جوشها بزنید باعث التهاب و خشکی پوست میشود.

روش سوم : خمیردندان

از خمیر دندان بهتر است برای جوش های چرکی استفاده کنید چون برای جوش های زیرپوستی و جوش های قرمز روش زیاد مناسبی نیست .روی جوش ها کمی خمیردندان بزنید و بعد از حدود یک الی دو ساعت آنرا به آرامی با آب ولرم بشویید.خمیردندان را هم اگر مدت زیادی روی پوست نگه دارید باعث التهاب و قرمزی پوست میشود .

روش چهارم : گل سرشور

گل سرشور را میتوانید از عطاری های معتبر تهیه کنید.

مقداری از آن را با آب گرم مخلوط کنید و روی پوست صورت قرار دهید.

بعد از خشک شدن یا نیمه مرطوب شدن آن را با آب ولرم بشویید.

گل سرشور پوست صورت را شفاف میکند و جوش های سر سیاه و زیرپوستی را از بین میبرد.

میتوانید به عنوان اسکراب از آن استفاده کنید و خیلی آرام آن را به صورت دورانی روی پوست صورت ماساژ دهید سپس آبکشی کنید .دقت کنید اینکار را به آرامی انجام دهید تا دانه های زبر گل باعث التهاب و قرمزی پوست نشوند .

روش پنجم: فیس براش

همانطور که در بالا اشاره شد یکی از علت های اینجاد جوش عدم پاکسازی پوست است. شستشوی دستی روش کاملی برای پاکسازی پوست نیست و نمیتواند منافذ پوست شما را عمیقا پاکسازی کند. بنابراین بهترین راه برای شستشوی عمیق پوست صورت از ناخالصی ها و چربی استفاده از فیس براش است. فیس براش ها که در دو نوع لرزشی و چرخشی وجود دارند منافذ پوست شما را عمیقا پاکسازی کرده و تمامی علت هایی را که ممکن است باعث ایجاد جوش روی پوستتان شود را از بین میبرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید