وبلاگ

پف زیر چشم به چه علت ایجاد میشود و راه درمانش چیست؟

پف زیر چشم به چه علت ایجاد میشود و راه درمانش چیست؟

شاید شما در روابط اجتماعی خود، با افرادی برخورد کرده اید که ناحیه زیر پلک پایین آن ها، ورم نموده است گویی شبیه یک بادکنک کوچک که آب داخل ان وجود دارد. این مشکل، به پف زیر چشم معروف است و یکی از مهمترین معضلاتی است که هر فردی می تواند به آن مبتلا شود و زیبایی چهره او به شدت تتحت تاثیر قرار گیرد. راه های درمانی متفاوتی برای حذف پف از زیر چشم وجود دارد که بهترین آن ها، استفاده از دستگاه های سونیک چشم تاچ بیوتی است. این دستگاه ها با استفاده گرما و لرزش مناطق زیر چشم را ماساژ داده و باعث کاهش پف و سیاهی زیر چشمانتان میشود.

اما همیشه این شعار وجود دارد که پیشگیری بهتر از درمان است لذا اگر ما بدانیم که دلایل بروز این مشکل چیست، مسلما سعی می کنیم که از بروز آن جلوگیری کنیم.

دلایل بروز پف زیر چشم

شکل عمومی این بیماری به این صورت است که فرد با افزایش سن، دچار افتادگی پوست در ناحیه زیر چشم شده و در اثر تجمع آب و یا چربی در این ناحیه، به پف زیر چشم مبتلا می شود. که این حالت در افراد مسن دیده می شود. اما ممکن است علت آن، وجود بیماری هایی در بدن باشد که در نتیجه در هر سنی ممکن است این عارضه دیده شود. لذا سایر دلایل بروز پف زیر چشم عبارتند از:

1- کم کار شدن غده تیروئید

2- بیماری های کلیه ای

3- اختلال در فعالیت غدد اشکی

4- آلرژی چشم به عواملی همچون لنز چشم

5- عفونت بافت چشم

6- ایجاد گل مژه بر روی پلک پایین

7- رژیم های غذایی نادرست

8- کم خوابی یا خواب نامنظم

عوارض پف زیر چشم

نکته بسیار مهم که هر فرد مبتلا به پف زیر چشم لازم است بداند این است که علت بروز این معضل هر چه که باشد، این مطلب مهم است که پف زیر چشم می تواند عوارض جانبی با خود به همراه داشته باشد و به همین دلیل فرد مبتلا باید سریعا برای درمان اقدام نماید. این عوارض عبارتند از:

1- قرمز شدن اطراف و سپس داخل چشم

2- تار شدن بینایی و گاها مبتلا شدن به دو بینی

3- چشم درد و حتی احساس خارش و سوزش در چشم

اگر فرد به درمان اقدام نکند، این علائم می تواند حاد تر شده و در تمام صورت همه گیر شود:

1- سردرد های مزمن و شدید

2- اختلال در تنفس

3- حالت تهوع و استفراغ در فرد

4- ورم نمودن صورت که حتی تا گردن هم پیش می رود.

5- لرز در بدن

لذا با توجه به مطالب گفته شده، فرد مبتلا به پف زیر چشم ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه کند و پس از جویا شدن از علت بیماری، به درمان آن اقدام نماید.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد برای درمان پف زیر چشم میتوانید از دستگاه های سونیک چشم تاچ بیوتی نیز استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید