وبلاگ

چین و چروک صورت و عوامل اصلی ایجاد آن

چین و چروک صورت و عوامل اصلی ایجاد آن

همه ما می خواهیم پوستی نرم و صاف و عاری از چین و چروک صورت داشته باشیم. محصولات مراقبت از پوست گران قیمت می خریم اما اغلب اوقات توجه نمی کنیم که برخی از رفتارها و عادت های روزمره ما اثرات مثبت این محصولات را کلا از بین می برند.

حالا اگر سبک زندگی یا رفتار خود را تغییر دهیم، شانس آن را خواهیم داشت تا با دیدن چهره خود در آینه با پوستی زیبا متحیر شویم.

ما در سایت کوکا تصمیم گرفتیم به شما بگوییم که کدام عادت ها سبب تحریک و ایجاد چین و چروک صورت شما می شوند.

شستن زیاد صورت

خوب است که پوست صورت را تمیز نگه داریم مخصوصا اگر پوست چرب یا ترکیبی دارید که مستعد آکنه هم است. متخصصان آرایش و زیبایی توصیه می کنند بیش از 2 بار در هفته از اسکراب استفاده نکنید.

همچنین، نباید پوست خود را با لوسیون یا محلول های شوینده روزانه تمیز کنید. این چیزها در تعارض با محیط طبیعی پوست شما هستند، که مصونیت پوست را کاهش می دهند و آن را بیش از حد خشک می کنند که این خود می تواند اولین دلیل برای ظهور چین و چروک صورت شما باشد.

خوابیدن به صورت روی بالش

خیلی از افراد روی سینه خود می خوابند. اما با تکرار این عادت، ما به صورت خود فشار می آوریم و این عادت بطور خودکار سبب تخریب پوست صورت می شود، به همان نسبت از جریان طبیعی خون در صورت جلوگیری می کند و مانع اکسیژن رسانی به پوست صورت خود در ساعات شب می شود.

برای کاهش این خطرات، به یک حالت دیگر بخوابید. ایده آل این است که به جای بالش، از یک بالشک کوچک شبیه سوسیس استفاده کنید و به پشت بخوابید. این کار کمک می کند پوست شما بیشتر صاف و نرم بماند.

علاوه بر آن، این شکل خوابیدن کمک می کند بالشک زیر گردن شما را هم پر می کند. دومین گزینه ممکن این است که به پهلو بخوابید.

عوارض مصرف سیگار بر روی پوست

هیچ نیازی به توضیح در این باره نیست. نیکوتین سبب خشکی پوست می شود، کشیدن سیگار با آرزوی جوان ماندن کاملا در تعارض است. حتی تولید کنندگان سیگار هم این موضوع را روی بسته بندی سیگارشان می نویسند و گوشزد می کنند.

 

آرایش بیش از حد

پوشش لایه ضخیمی از مواد آرایشی روی پوست شما در تمام طول روز مانع تنفس پوست شما می شود. متخصصان زیبایی توصیه می کنند از کرم، فوند آراییشی و یک کرم پودر لایت برای آرایش روزانه خود استفاده کنید، و استفاده از دیگر اقلام آرایشی را برای عصر بگذارید.

استفاده صحیح از لوازم آرایشی به منظور کشیده نشدن پوست از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین، حتما باید قبل از رفتن به رختخواب تمام آرایش روی صورت خود را پاک کنید.

عوارض ارایش بیش از حد بر پوست

عوارض ارایش بیش از حد بر پوست

زمان نشستن جلوی کامپیوتر

ما وقت زیادی را جلوی صفحه کامپیوتر می گذرانیم و به صفحه موبایل خود خیره می شویم. این ابزارهای هوشمند واقعا می توانند برای پوست ما خطرناک باشند. گردن، اولین بخش بدن است که باید مراقب باشید آسیب نبیند، چرا که چین و چروک صورت از مرز گردن و چانه شروع به ظاهر شدن می کنند.

شما باید سعی کنید تناسب صورت خود را بطور منظم حفظ کنید و صورت و گردن خود را ماساژ دهید. همچنین، باید سعی کنید زاویه درست بین گردن و خط چانه را زمانی که پشت میز کار خود نشسته اید و کار می کنید حفظ کنید.

نشستن نزدیک سیستم های گرمایشی

  • وسایل گرمایشی و حرارت مرکزی، دشمن زیبایی ما در طول فصل سرما هستند. گرمای این دستگاه ها سبب خشکی پوست و مو و در نهایت پیری زودرس می شوند.
  • نوشیدن بیشتر آب و استفاده از کرم مرطوب کننده می تواند راه مناسبی برای گریز از این وضعیت باشد.

رژیم عاری از چربی

  • چربی ها برای پوست ما از اهمیت بسیاری برخوردارند و بدون آنها پوست ما خشک و بی رنگ و رو می شود.
  • مغزها، و روغن زیتون حاوی اسیدهای چربی هستند که سبب بهبود حالت پوست ما می شوند و سلامت کلی بدن ما را در پی خواهند داشت. آنها به ویتامین ها و دیگر مواد مغذی کمک می کنند تا جذب بدن شوند و از خشکی پوست جلوگیری می کنند.

دوش یا حمام آب داغ

  • دوش یا حمام طولانی مدت آب داغ راه خوبی برای آرام شدن بدن بعد از یک روز کاری هستند. اما متاسفانه، این کار می تواند سبب بروز مشکلات پوستی از جمله ظهور چین و چروک روی پوست شما شود.
  • آب داغ سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست شما می شود و خصوصیات حفاظتی آن را کاهش می دهد، که این امر سبب پیری نا به هنگام پوست می شود.
  • یک راه چاره خوب آن است که درجه حرارت آبی که با آن دوش می گیرید یا حمام می کنید بیشتر از 37 درجه سانتی گراد نباشد. اگر پوست شما شل است، یک دوش آب خنک آخر استحمام کمک می کند توازن پوست شما به حالت اول برگردد و سبب محکم شدن پوست شما می شود.

عدم استفاده از عینک یا لنزهای تماسی زمانی که چشمان شما دید کم دارد

  • افرادی که چشمان ضعیفی دارند مدام چشم خود را نیم باز نگه می دارند. این کار اثر منفی روی وضعیت پوست لطیف و نازک دور چشم دارد و سبب ظهور چین و چروک روی پوست صورت می شود.
  • فراموش نکنید همیشه از عینک و لنزهای تماسی استفاده کنید، مخصوصا زمانی که جلوی کامپیوتر کار می کنید.

فشار دادن جوش صورت

  • همه ما می دانیم که این کار را نباید انجام دهیم اما به هر حال بارها و بارها پیش آمده که این کار را انجام دادیم.
  • جدای از خطر عفونت، با فشار دادن جوش صورت ما به پوست خود جراحت وارد می کنیم. شما با این کار حتی می توانید در نهایت سبب ایجاد جای زخم یا یک چروک کوچک در محل جوش شوید.

عوض نکردن طولانی مدت ملحفه های رختخواب

  • رویه بالش می تواند منبع ایجاد خطر برای پوست شما باشد؛ رویه بالش، محصولات آرایشی روی صورت و موهای شما را به خود می گیرد و پر از باکتری های مختلف می شود.
  • در طول زمان خواب، تمام این باکتری ها می توانند روی پوست شما بنشینند و عناصر شیمیایی که محصولات مراقبت مو حاوی آنها هستند می توانند سببب پیری زودرس پوست شما شوند.
  • به همین دلیل بهتر است هر 2-3 روز یک بار رویه بالش خود را عوض کنید.

جویدن دائم آدامس

  • عادت داشتن به جویدن دائم آدامس برای زیبایی شما مضر است. حرکات دائمی فک می تواند سبب ظهور زودهنگام چین و چروک در اطراف دهان شود چرا که پوست این ناحیه از صورت دائما کشیده می شود.
  • بهتر است به جای آدامس از آب نبات استفاده کنید.

عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب

  • بر کسی پوشیده نیست که اشعه های خورشید می توانند سبب پیری زودرس پوست شوند. به همین دلیل باید نه تنها زمانی که کنار ساحل هستید، بلکه هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. پوست شما مدیون این کار شما خواهد بود.
  • اشعه های خورشیدی هم که از عینک عبور می کنند برای پوست خطرناکند. به همین دلیل حتما باید قبل از اینکه زیاد پشت ماشین بنشینید، از کرم های ضد آفتاب حاوی ویتامین C بر روی پوست صورت، دست ها و گردن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

0 دیدگاه در “چین و چروک صورت و عوامل اصلی ایجاد آن

دیدگاهتان را بنویسید