وبلاگ

آر اف (RF) برای پوست صورت امن است یا خیر

آر اف (RF) برای پوست صورت امن است یا خیر

آر اف (RF) یک درمان سریع، راحت و بدون زخم و جراحی برای سفت کردن پوست و جوانسازی آن به منظور بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس فرد است.آر اف بدون نیاز به زمان برای عمل جراحی و بهبودی پس از آن، به یک راه محبوب برای افراد تبدیل شده است. آر اف از سال 2001 به عنوان روش غیر جراحی برای سفت کردن پوست استفاده شده است؛ با این حال، به تازگی به رسمیت شناخته شده است.اگر به تازگى با این درمان آشنا شده اید این سوال برایتان پیش میاید که آیا این روش ایمن است یا خیر؟

در پاسخ باید گفت تا زمانی که یک پزشک ماهر را انتخاب کنید روش بسیار امنى است.

با این حال، هر چه در این مورد بیشتر بدانید، انتخاب های بهترى انجام خواهید داد.

در ادامه با ما همراه باشید.

آر اف (RF) دقیقا چیست؟

فرکانس رادیویی نوعی انرژی است که به صورت “فرکانس” یا طول موج در ثانیه اندازه گیری می شود.

همه انواع انرژی ها، از امواج صوتی تا امواج رادیواکتیو گاما بر اساس فرکانس آنها در “طیف الکترومغناطیسی” طبقه بندی می شوند.فرکانس رادیویی یک دسته در این طیف است و شامل بسیاری از انواع انرژی معمولی است که ما هر روز از آن ها استفاده می کنیم:

  • سیگنال های واى فاى
  • امواج رادیو و تلویزیون
  • اجاق های مایکروویو

انرژی فرکانس رادیویی استفاده شده در سفت کردن پوست در محدوده 450 کیلوهرتز است که در انتهای محدوده رادیویی قرار دارد. طول موج مورد استفاده در سفت کردن پوست حدود 100 میلیون بار از نور مرئی آهسته تر است و بیش از 1 میلیارد برابر کندتر از اشعه ایکس است.

چگونه آر اف (RF) باعث سفت شدن پوست مى شود؟

مانند هر نوع انرژی دیگرى، آر اف نیز دارای ظرفیت تولید حرارت است و با گرم کردن لایه های عمیق پوست به تولید کلاژن و الاستین جدید و جذب سلول ها کمک می کند تا پوست قوی تر، ضخیم تر و جوان تر به نظر برسد.مزیت استفاده از فرکانس رادیویی برای گرم کردن بافت ها، در مقایسه با لیزرها (که از امواج نور با فرکانس بالا استفاده می کنند)، این است که فرکانس پایین فرکانس رادیویی می تواند به راحتی به سطح عمیق پوست نفوذ کند، و به بهبود ساختار پوست کمک کند، اما لیزر به بهبود سطح پوست کمک می کند. علاوه بر این، فرکانس رادیویی می تواند به راحتی بیشتر بیماران با رنگ پوست های مختلف را بدون خطر تغییر رنگ دائمی درمان کند.

البته، ایمنی و کارآیی فرکانس رادیویی بستگی به تجربه و مهارت فرد ارائه دهنده این درمان دارد.

آیا آر اف (RF) امن است؟

ما هر روز در معرض تلفن های همراه، تلویزیون، واى فای و دیگر امواج رادیویی با سطوح پایین فرکانس رادیویی قرار مى گیریم. از آنجایی که این فرکانس برای چیزهای زیادی مورد استفاده قرار گرفته است، به طور گسترده ای مورد بررسی قرار گرفته تا تاثیر آن بر سلامت انسان ها بررسی شود. هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که قرار گرفتن در معرض فرکانس رادیویی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان در انسان شود، حتی در افرادی که به طور منظم در معرض مقادیر شدیدترى از آن برای مشاغل خود قرار دارند.خطر اصلی شناخته شده در ارتباط با آر اف پتانسیل سوختگی در اثر گرما برای افرادی است که در معرض دوزهای بالا هستند – به عنوان مثال کسانی که در اطراف تجهیزات رادار بدون حفاظت مناسب کار می کنند.

آر اف از نظر ایمنى شما در این روش براى سفت شدن پوست کنترل شده است.

با اطلاعات فوق، ممکن است بپرسید، اگر قرار گرفتن در معرض دوزهای بالا از فرکانس رادیویی می تواند باعث سوختگی شود، آیا آر اف بدون جراحی به من آسیب مى رساند؟ اگر شما کاندید مناسبى برای این روش باشید و این روش به درستی انجام شود، خیر.آر اف (RF) که در درمان های غیر جراحی مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت از آنچه که توسط مایکروویو یا تلفن همراه شما یا رادار به وجود می آید می باشد. سازمان جهانى بهداشت تجهیزات مورد استفاده را کنترل کرده است تا در طول درمان اطمینان حاصل شود که بافت های هدف به دمای مطلوب برسند تا تولید کلاژن جدید و بازسازی سلول را بدون ایجاد بیش از حد گرما انجام دهند.مطالعات بالینی نشان مى دهند که آر اف براى سفت کردن پوست ، جوان سازی واژن، سفت کردن پوست صورت یا پوست بدن این روش از ایمنى بالایی برخوردار است.

عوارض جانبی آر اف

علاوه بر بالا بردن و تثبیت بافتها بدون جراحی، یکی از بزرگترین مزایای درمان های RF، زمانی که به درستی انجام شود، این است که بهبود پس از عمل بسیار سریع و آسان است. عوارض جانبی به طور معمول کم و به صورت کوتاه مدت هستند، بسته به درمان ممکن است تورم ملایم و موقت، قرمزی و سوزش ایجاد شود. درمان های RF می توانند با ایمنی در کنار درمان هاى تزریقى، میکرونیدلینگ و یا سایر درمان های کم تر تهاجمى انجام شود.

همیشه یک پزشک با تجربه و واجد شرایط را برای سفت کردن پوست بدون جراحی انتخاب کنید.

همانند هر دوز متمرکز انرژی، فرکانس رادیویی نیز در صورت نادرست بودن، خطر سوختگی را به همراه دارد.

شما می توانید تقریبا به طور کامل این ریسک را با انتخاب پزشک با تجربه از بین ببرید.

نتیجه گیری

در نهایت باید بدانید درمان با امواج RF یک نسخه و روش درمانی است، به این ترتیب نیست که مناسب برای تمام افراد باشد، مهم ترین مساله تشخیص صحیح است که آیا این روش برای پوست شما مناسب است یا خیر.بسیار افرادی هستند که در اثر تشخیص غلط علاوه بر اینکه نفع و بهبودی نیافته اند، بلکه دچار عوارض هم شده اند. پس هیچ زمان چون دوست شما از آر اف نتیجه گرفته است، پس شما هم با این درمان می توانید به نتیجه برسید. بهتر است پس از مشاوره با پزشک، تشخیص داده شود کدام روش برای شما مناسب است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید