وبلاگ

برای مراقبت از پوست چه باید کرد؟

برای مراقبت از پوست چه باید کرد؟

مراقبت از پوست صورت، هميشه برای خانمها مهم بوده است.

از زمانهای قدیم تا به امروز در سراسر جهان از محصولات مراقبت از پوست استفاده ميشود.

در این بخش قصد داریم نکات ساده اما مهم در مراقبت از پوست را برای شما عزیزان عنوان کنیم.

با ما همراه باشید.

قدم به قدم تا داشتن پوست صورت تمیز و زیبا

قدم اول: جنس پوستتان را بشناسید

با تشخیص جنس پوستتان شروع کنید. سپس خواهید دانست که چگونه از آن مراقبت کنید.

پوست خشک، پوست پوست و زمخت است.

پوست چرب، براق و روغنی است و منافذ بزرگی دارد.

پوست ترکیبی ، در برخی نقاط (گونه ها)خشک و در بقیه نقاط(پیشانی،بینی و چانه) چرب است.

پوست حساس پس از استفاده لوازم آرایش یا فرآورده های دیگر ممکن است همراه سوزش، سوختگی یا خارش باشد.

پوست معمولی ،یکدست، صاف و در برابر حساسیت مقاوم است.

قدم دوم: پاک کردن پوست

پاک کردن پوست های معمولی/ترکیبی

از هر صابونی که در حمام یا روشویی است برای شستن صورتتان استفاده نکنید.

ملزم نیستید محصولات تجملی و گران قیمت بخرید. فقط نیاز دارید محصولی را که برای شما مناسب است پیدا کنید. از شوینده یا صابونی ملایم استفاده کنید و صورتتان را بشویید.میتوانید برای تاثیر بیشتر و بهتر شوینده ها از فیس براش برای شستشو استفاده کنید. فیس براش ها در دو نوع لرزشی و چرخشی موجود هستند و بنا بر نیاز پوستتان میتوانید از هرکدام از آن ها استفاده کنید. اگر درپوستتان احساس خشکی یا چربی می کنید، شوینده دیگری را امتحان کنید.

پاک کردن پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، از شوینده ای ملایم که الکل یا عطر ندارد استفاده کنید. این عناصر قادرند پوستتان را بیشتر خشک کنند. صورتتان را به آرامی بشویید. از آب داغ استفاده نکنید زیرا سریع تر چربی طبیعی پوست شما را از بین می برد. هفته ای یک بار پوستتان را از سلول های زائد پوستی پاکسازی کنید. برای پاکسازی بهتر از فیس براش استفاده کنید تا منافذ پوستتان عمیقا تمیز شود.

پاک کردن پوست چرب

اگر پوستتان چرب است، از پاک کننده ای فاقد چربی برای شستن صورتتان استفاده کنید. با مقدار زیادی آب گرم صورتتان را بشویید. شاید بخواهید پس از شستن صورتتان از یک تونر یا محصولاتی که به بستن منافذ پوست کمک می کنند ، استفاده کنید، اما مراقب باشید زیرا ممکن است پوستتان را دچار حساسیت کنند. این محصولات قادرند چربی اضافی را از بین ببرند و باعث شوند پوستتان کم تر برق بزند و تمیزتر باشد. برای پاکسازی پوست های چرب از فیس براش های برقی استفاده کنید. زیرا پوست های چرب منافذ بازتری دارند و باید عمیقا پاکسازی شوند.

پاک کردن پوست حساس

اگر پوستتان حساس است، آن را با شوینده ای ملایم و آب گرم فراوان بشویید. حتما صورتتان را آهسته بشویید ، آن را نمالید. پاکسازی ممکن است پوست حساس را به سوزش آورد. سعی کنید از محصولاتی که الکل، صابون، اسید یا عطر دارند استفاده نکنید. در عوض، به دنبال مارک هایی با عناصر ملایم مانند آلوئه ورا،بابونه، چای سبز، پلی فنول و جو. هرچه عناصر موجود در یک شوینده کمتر باشد پوست شما شاداب تر خواهد بود. همچنین میتوانید از فیس براش های سیلیکونی یا ابریشمی که مناسب پوست های حساس است استفاده کنید.

قدم سوم:مرطوب کردن

ممکن است فکر کنید برای استفاده از مرطوب کننده بسیار جوان هستید، یا اینکه پوستتان بسیار چرب است، اما همه پوست ها به رطوبت نیاز دارند. مرطوب کننده ها کمک می کنند پوستتان از خشکی محفوظ بماند. مهم نیست چه نوع پوستی دارید، هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید. زمانی که هنوز پوستتان از شستشو مرطوب است آن را به کار ببرید تا کمک کند تمام صورتتان مرطوب شود. اگر آکنه دارید یا پوستتان چرب است، مرطوب کننده ای بیابید که ملایم و فاقد چربی باشد تا منافذ پوستتان را مسدود نکند.

برای جذب بیشتر کرم ها کیتوانید از تقویت کننده پوست تاچ بیوتی مدل TB 1385 استفاده کنید. این دستگاه علاوه بر پاکسازی و روشن کردن پوست باعث افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست شما نیز میشود.

قدم چهارم:ضد آفتاب بزنید

ممکن است مرطوب کننده شما حاوی ضدآفتاب هم باشد. اما استفاده کردن از یک ضدآفتاب جدا نیز ایده خوبی است. آفتاب در عرض 15 دقیقه می تواند به پوستتان صدمه بزند. حتی اگر جوان باشید ممکن است مبتلا به سرطان پوست شوید. به دنبال ضدآفتابی با فاکتور حفاظتی SPF حداقل 30 باشید که با اشعه های UVA و UVB مبارزه کند. هر روز آن را استفاده کنید، حتی اگر هوا آفتابی نباشد و یا سرد باشد. اشعه های آفتاب می توانند از آب، ماسه و برف بازتاب کنند. هر 2 ساعت یک بار ضدآفتاب را تجدید کنید.

5 تکنيک مراقبت از پوست صورت

1. تغذيه صحيح:

براي داشتن پوست سالم، استفاده درست از وسايل آرايشي و حفظ يک رژيم غذايي سالم با استفاده مرتب از سبزيجات، ميوه‏هاي تازه، غلات، ماهي و غذاهايي که از لحاظ ويتامين A, B, C E و آنتي‏اکسيدان غني هستند، را فراموش نکنید. مصرف فراوان اين ويتامين‏ها، به جوان‏شدن، ترميم، توليد کلاژن، مرطوب شدن و سالم ماندن پوست کمک مي‏کند. تا آنجا که امکانش هست از غذاهاي طبيعي استفاده‏ کنيد و از غذاهاي آماده و فرآوري شده خودداري كنيد.

2. مراقبت‏هاي اساسي پوست:

مراقبت اساسي‏ و منظم از پوست براي هر خانمي هنگام صبح و شب، الزاما از سه مرحله تشکيل شده ‏است:

تميز کردن پوست، مرطوب نگه‏داشتن پوست و استفاده از شيرپاک‏کن‏ها.

حتي اگر وقت کافي نداريد، تميز‏کردن و مرطوب نگه‏داشتن پوستتان خيلي مهم است.(برای پاکسازی بهتر فیس براش را فراموش نکیند)

3. رژيم مناسب:

در رابطه با رژيم‏هاي غذايي مرکب و مرتبط با مراقبت از پوست، کارهاي زيادي مي‏توانيد انجام دهيد، همچون لايه‌برداري پوست بيروني براي از بين بردن سلول‌هاي کهنه و رويش سلول‌هاي تازه. اين فرآيند مي‏تواند با مالش صورت با دست يا به کاربردن حلال‏هاي الکلي ساخته شده از اسيدهاي ميوه‏اي و یا دستگاه های لایه بردار مانند اسکراب التراسونیک تاچ بیوتی مدل TB 1769 انجام گيرد.

ماسک‏هايي که ويتامين و مواد کاني دارند، مي‌توانند در از بين بردن چروک صورت، پوسته پوسته شدن پوست‏هاي خشک، التهابات پوستي و درمان پوست‏هايي که بي حال و فرسوده به نظر مي‏آيند موثر‏ باشند. پوست شما نرم‏تر و صاف‏تر خواهد ‏شد و احساس خواهيد ‏کرد جوان‌تر شده‏ ايد. سرم‏ها، مواد ترکيبي قوي‌اي هستند که در محصولات زيبايي از آنها استفاده مي‏شود. مواد غليظي درون اين سرم‏ها قرار داده شده که مي‏تواند به صورت فشرده، سريع‌تر و عميق‌تر به پوست نفوذ کند. سرم‏ها مي‏توانند برخي از مشکلات پوستي را مثل مشکلات کم‏آبي پوست و کدر و بي‌حال بودن آنرا برطرف كنند.

4. ضدآفتاب:

گفتن درباره اهميت کرم‏هاي ضدآفتاب نيازي به تکرار ندارد! علت اينکه کرم‏هاي ضدآفتاب مهم هستند، اين است که اولين عامل پيري و آسيب پوست به «در معرض نور خورشيد قرار گرفتن» مربوط مي‏شود. حفاظت از پوست در مقابل نور خورشيد، مهم‌ترين مراقبت از پوست است که به طور روزانه بايد مورد توجه قرار‏گيرد. در معرض نور خورشيد قرار گرفتن، موجب چروک صورت و ايجاد لکه‏هاي رنگي برجسته مي‌شود که به واسطه آسيبي که به غشاي مياني پوست وارد مي‏شود، به وجود مي‏آيند. آسيب‏هاي ناشي از نور خورشيد حتي مي‏تواند باعث سرطان‌هاي پوستي بشود.

5. آرايش صحيح:

بهترين روش براي بهبود در وضعيت آرايشي شما، استفاده از مواد زيرساز آرايشي است که مي‏تواند پوست مرطوب شما را هموار و صاف کند. يک پوست مرطوب مي‏تواند چهره شما را به طور واقعي عالي بنماياند. هر آرايشگري به شما خواهد گفت که بسيار مهم است با يک پاک کننده نرم، کار آرايش روي صورت را شروع کنيد. از يک دستمال يا پارچه خوب، براي زيرسازي پوست يا پوشاندن لکه‌ها يا چيزهاي ديگر ناخوشايند روي پوست، استفاده کنيد. اين مهم است که از محصولات خوب و مناسب نوع و رنگ پوست خود استفاده كنيد. مراقبت مناسب پوست، از شناختن نوع پوستتان شروع مي‏شود. 5 نوع پوست وجود دارد: خشک، معمولي، چرب، حساس و پوست ترکيبي.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید