وبلاگ

راهنمای انتخاب و خرید فیس براش

راهنمای انتخاب و خرید فیس براش

در چند سال اخیر روش جدیدی برای شستن صورت معرفی شده و آن هم استفاده از فیس‌براش است. فیس براش همانطوری که از اسمش پیداست، وسیله‌ای برای شستن صورت به جای شستشوی دستی است که ادعا میشود تا ۶ برابر موثرتر است و پاک‌کنندگی عمقی و بیشتری نسبت به دست دارد. در این مطلب قصد داریم راهنمای انتخاب و خرید فیس براش برای شما باشیم.

تا قبل معرفی فیس براش‌ها، سال‌ها خودمون صورتمون رو با دست شستیم، مامان و مادربزرگمون هم شستن و مشکلی هم نداشتند.

اولین نکته در این راهنمای انتخاب و خرید فیس براش این است که فیس براش چرا مفید است؟

چرا همه به استفاده از فیس براش رو آورده اند؟

شاید مادربزرگ‌هامون بدون استفاده از فیس براش و با شستن صورتشون با دست پوست سالمی داشتند و با مقایسه مادربزرگ‌هامون با خودمون استفاده از فیس براش یه نیاز غیرضروری باشد، ولی مادربزرگ‌هامون مثل ما مجبور نبودند تو محیط آلوده و پر از دود و مواد شیمیایی زندگی کنند. در صورتی که ما مجبوریم با این آلودگی‌هایی که روزانه پوست مارو در معرض خطر قرار میدهند مبارزه کنیم و به همین دلیل است که در چند سال اخیر فیس براش‌ها محبوب شدند.

چرا استفاده از فیس براش از شستن صورت با دست موثرتر است؟

با شستشو به روش دستی فقط مقدار کمی از آرایش و آلودگی ها از سطح پوست پاک میشوند و باقی مانده مواد آرایشی و آلودگی‌ها و سرب و مواد سمی معلق در هوا به منافذ پوست رسوخ میکنند که به مرور زمان باعث کدر شدن رنگ پوست، پیری زودرس و جوشهای سرسیاه و زیر پوستی میشوند.ولی فیس براش عمیق‌تر پوست را تمیز میکند و آلودگی‌های موجود تو منافذ را پاک میکند که این خودش باعث میشود منافذ کوچکتر شوند و به علت تمیز شدن عمقی پوست، خون رسانی و اکسیژن رسانی بهتر انجام میشود و در نتیجه پوستمون شفاف‌تر میشود و چروک‌ها دیرتر به وجود میایند.
همچنین بعد از استفاده از فیس براش ، به دلیل تمیز بودن منافذ پوست، جذب کرم ها و محصولات مراقبت پوستی هم چندین برابر بیشتر میشود.

حالا که فهمیدیم فیس براش چه مزایایی دارد، از کجا بفهمیم کدوم فیس براش برای پوست صورتمون مناسب است؟

انواع فیس براش

فیس براش‌ها انواع مختلفی دارن که به صورت کلی به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم میشوند.

فیس براش‌های دستی مثل مسواک بزرگ ولی نرم می‌مونن که شدت فشار و مدت زمان استفاده از اون دست خودتان است. فیس براش‌های اتوماتیکی یا به صورت باتری‌دار هستند یا شارژی که شدت فشار و چرخشش از پیش تعیین شده ا‌ست.

حالا در ادامه این دو مدل را بررسی می‌کنیم:

 فیس براش‌های‌ دستی

فیس براش‌های دستی به دو نوع برسی و سیلیکونی تقسیم میشوند.

۱-  فیس براش دستی برسی

انواع فیس براش

مزایا

فیس براش‌های دستی قیمت خیلی مناسبی دارن و با قیمت حدودا بین ۸ هزارتومان تا ۳۰ هزار تومان بستگی به مقدار تراکم مویی که دارن قابل تهیه‌ هستند.

هم برس با موی طبیعی دارند هم ابریشمی و هم نایلونی.

کم‌ جا هستند و احتیاجی به برق و باتری ندارند.

می‌تونید با خیال راحت زیر آب یا زیر دوش ببرید و نگران نباشید که بهشون آسیبی برسد و یا بسوزند.

مقدار فشاری که می‌خواهید روی صورتتون داشته باشید و مدت زمان استفاده‌ش هم دست خودتان است.

پس با این مزایا چرا باید فیس براش اتوماتیکی بخریم و بیشتر هزینه کنیم وقتی فیس براش دستی را با قیمت خیلی مناسب‌تری می‌توانیم تهیه کنیم؟

معایب

بالاتر گفتیم مقدار فشار و مدت زمان استفاده از این فیس‌براش‌ها دست خودتان است که این یک مزیت است.

ولی این موضوع در لیست معایب هم می‌تواند باشد.

اگر فشار زیادی روی صورتتون بیارید یا مدت زمان طولانی ازش استفاده کنید،به پوستتون آسیب می‌زنید!

فشار زیاد در بلند مدت باعث میشود پوستتان ضعیف شود و سابیدن زیاد برس روی صورت باعث میشود چربی پوستتان را کامل از بین ببرید و نتیجه این کار خشکی پوست و پیری زودرس پوست است.

نکته بعدی نگه‌داری از این فیس براش‌هاست.

بهتره که سرشان محفظه مخصوص داشته باشه که بعد از استفاده بذارید داخل آن یا جای مناسب ازش نگه‌داری کنید. در غیر این صورت به مرور زمان تغییر شکل می‌دهند و موهای برس کج میشوند که استفاده ازش رو سخت میکند.

مشکل دیگه‌ای که این فیس‌براش‌ها دارند این است که محل مناسبی برای رشد باکتری هستند.

باید به روش مناسبی خشکش کنید که میزان تجمع آب داخلش را به حداقل برسونید.

در آخر اینکه با همه‌ی این مراقبت‌ها، توصیه شده بیشتر از سه ماه از فیس براش‌ها استفاده نکنید.

 ۲- فیس براش دستی سیلیکونی

مزایا

مثل مدل برسی، کوچک است و قیمتش مناسب است.

برای پوست‌های حساس که ممکن است برس مدل دستی برای پوستشان زیادی خشن باشد، گزینه مناسبی  است.

چون سیلیکون اثری روی پوست نمی‌گذارد و نرم است.

تغییر شکل نمیدهد، ضد آب است و دچار انباشت باکتری نمیشود. در نتیجه احتیاج به تعویض ندارد.

معایب

با توجه به اینکه قیمتش پایین است، ممکن است از سیلیکون مرغوبی استفاده نشده باشد و اگر پوست حساسی داشته باشید، بعد از استفاده ازش دچار آلرژی بشوید.

دندونه‌هاش هم ممکن است درست طراحی نشده باشد و جای اینکه سرشون گرد باشد تیز باشند.

فیس براش‌های اتوماتیکی

این فیس براش‌ها بیشتر از مدل دستیش سر و صدا کردند و بازار رقابت بین برند‌های مختلف فیس‌براش حسابی داغ است. اینقدر سریع معروف شدند و سر زبون‌ها افتادند که باعث شد من فکر کنم این هم مد جدیده و کارایی خاصی ندارد.

اولین مدلی که اکثر ماها با اون با فیس‌براش آشنا شدیم این بود:

۱- فیس براش اتوماتیک چرخشی

فیس براش تاچ بیوتی

مزایا‌

تو مدل دستی ممکن است به یک طرف صورتتان فشار بیشتری بیارید و باعث حساس شدن و قرمزیش بشوید و  به طرف دیگر صورتتان فشار کمتر. ولی با استفاده از این فیس‌براش (اگر خودتون فشار بیشتری بهش تحمیل نکنید) همه جای صورتتون فشار یکسانی میاد و سرعت چرخش هم همه‌ جای صورت یکی است. براش‌های مختلفی که داره باعث میشه آپشن‌های بیشتری برای پاک کردن و لایه برداری پوست صورتتون داشته باشید.

معایب

گفتیم یکی از مشکل‌هایی که تو فیس براش دستی هست این است که مدت زمان استفاده روی صورتتون ممکنه از دستتون در بره و این باعث میشه به پوست صورتتون آسیب بزنید.

این مشکل تو این فیس براش هم هست.

خود کمپانی توصیه کرده از این دستگاه به مدت یک دقیقه در روز استفاده کنید.

به این صورت که سی ثانیه برای پیشانی و بینی و سی ثانیه هم برای چانه و گونه‌ها.

ولی این تایم رو خودتون باید بگیرید و دستگاه به شما خبر نمی‌دهد تایم استفاده ازش تموم شده است.

مشکل بعدی نفوذ باکتریه که تو فیس براش‌های دستی هم این مشکل بود.

کمپانی توصیه کرده هر ۳ ماه باید سری براش‌هاش رو عوض کرد و براش نو خرید.

برس‌های اضافه قیمت‌های مختلف دارن ( حدودا از ۱۸ هزارتومان تا ۴۰ هزارتومان).

پس موقع خرید باید فکر هزینه کردن هر سه ماه یک بار برای بر‌س‌های جدید رو کرد.

نکته دیگه‌ای که تو نظرسنجی دو سه نفر بهش اشاره کردن این بود چرخش دستگاه برای سمت چپ و راست صورت به یک جهته و عوض نمیشه. البته می‌تونین دستگاه رو برای یه طرف دیگه صورتتون به صورت برعکس استفاده کنین تا جهت چرخشش عوض شود.

۲- فیس براش اتوماتیک لرزشی

فیس براش تاچ بیوتی (6)

این مدل دیگه چرخشی نیست و به صورت ویبره کار می‌کند که باعث میشود آسیبش نسبت به مدل چرخشیش خیلی کمتر شود و برای طرف راست و چپ صورت یکسان کار کند. از مدل لرزشی برند‌های دیگه هم فیس براش دارن ولی ما تاچ بیوتی را به عنوان نماینده فیس براش‌های لرزشی توصیه میکنیم.

مزایا

این مدل هم مثل مدل چرخشی هم شارژی داره هم باتری‌دار. با این تفاوت که بعضی از مدل‌هاش استند شارژ دارن و دیگه لازم نیست با سیم به برق یا کامپیوتر وصل شوند. تا ۵ ساعت شارژ می‌شن و تا ۶۰ بار و هر بار هم یک دقیقه قابل استفاده‌اند. تو بعضی از مدل‌ها هم سرعتش از دو سرعت به سه سرعت افزایش پیدا کرده است.

معایب

تو بحث ضد آب بودن، این مدل‌ها از سری چرخشی مقاوم‌ترن ولی باز هم توصیه شده به مدت زیاد زیر آب نگه داشته نشن و ۱۰۰ درصد ضد‌ آب نیست.

مسئله نفوذ باکتری و تعویض برس‌ها هر چند وقت یک بار و هزینه‌‌ی اضافه‌ای که داره هنوز پا برجاست.

فواید و مضرات فیس‌براش‌های برسی اتوماتیک به صورت کلی

در کل استفاده کردن از فیس‌براش از استفاده نکردنش بهتر است چون همانطوری که بالا گفتیم تا ۶ برابر از تمیز کردن با دست موثرتر است ولی با توجه به نوع پوستی که دارید باید از این فیس‌براش‌ها متناسب استفاده کنید و همه نمی‌توانند طبق یک دستورالعمل ازشون استفاده کنند. مثلا اگر پوست مستعد به جوش دارید باید حواستون باشه که استفاده کردن از فیس‌براش روی جوش باعث گسترش و بیشتر کردن جوش‌هاتون میشود و از فیس‌براش روی جوش فعال استفاده نکنید. اگر پوست حساسی دارید ممکن است برس نرمش هم برای پوستتون زبر باشه و با اینکه گفته شده هر روز میشه استفاده کرد، ولی نیاز باشه مصرفش رو تا یک روز درمیون یا چند روز در هفته کاهش بدید.

از برس لایه بردار حتما برای بار اول روی سرعت کم استفاده کنین و اگر پوستتون قرمز نشد و حساسیت نداد، اگر نیاز بود سرعتش رو بالا ببرید.اگر فیس‌براشتون تایمر ندارد، حتما موقع استفاده خودتون تایم بگیرید و سعی کنین خودتون حرکات موربی زیادی روی صورتتون انجام ندهید.در مورد مسائل مراقبی از این فیس‌براش‌ها و نفوذ باکتری، توصیه شده این فیس براش‌هارو به صورت روی حوله برگردونین که آبی تجمع شده توش خالی شه و در صورت امکان هفته‌ای یک دفعه ضد عفونیش کنید.

در آخر اینکه حتما هر سه ماه یک بار سری براش فیس‌ براش‌ را عوض کنید.

فیس براش – برس پاکسازی پوست – برس پاکسازی بدن – برس پاکسازی صورت – زیبایی – برس پاکسازی پوست صورت – زیبایی – جوانسازی – مراقبت از پوست – بهترین مارک فیس براش – انواع فیس براش – فیس براش چیست – برس پاکسازی پوست چیست – فیس براش خوب – فیس براش خوبه – مزایای فیس براش – معایب فیس براش – قیمت فیس براش – فیس براش سیلیکونی – فیس براش دستی – فیس براش دستی سیلیکونی – قیمت فیس براش سیلیکونی – روتین روزانه مراقبت از پوست – روتین مراقبت از پوست – راهنمای انتخاب و خرید فیس براش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید