وبلاگ

زائده های گوشتی به چه علت به وجود می آیند؟

زائده های گوشتی به چه علت به وجود می آیند؟

افرادی که زائده های گوشتی بر روی پوست آن ها وجود دارد به شدت از این موضوع رنج می برند، بنابراین بهتر است بدانید که دلیل اصلی این مشکل پوستی چیست؟

زائده های گوشتی همرنگ پوست با نام پزشکی ” اسکین تگ (Skin Tag) ” شناخته می شود. این زائده ها مانند بخش اضافی روی پوست دیده می شود و ظاهری نازیبا به پوست بدن می دهد. زائده گوشتی برآمدگی هایی مانند منگوله هستند، نرم و غیرسرطانی می باشند، که ممکن است در بخشهای مختلفی از بدن ظاهر شوند. این برجستگی ها اغلب در جاهایی ظاهر می شوند که دو بخش از پوست مدام روی هم مالیده و ساییده می شوند.

سایر اسامی این زائده عبارتند از:

  • زگیل پهن کوچک
  • ورم یا برآمدگی های پوستی
  • خال های گوشتی
  • فیبروم مولوسکوم
  • فیبروم پندولوم
  • فیبروم نرم
  • و منگوله های گوشتی.

زائده های گوشتی معمولا بسیار رایج هستند و در میانسالی اتفاق می افتند.

زنان و مردان به یک میزان ممکن است دچار این عارضه شوند.

حقایقی کلی درباره زائده گوشتی:

این زائده ها از تومورهای خوش خیم روی پوست شروع می شوند.

غالبا در چین و چروک ها و نواحی تا خورده ی پوست به وجود می آیند.

آنها خطرناک نیستند، اما می توانند در صورت تمایل، به دلایل زیبایی برداشته شوند.

روش های از بین بردن:

  • درمان های OTC
  • برش
  • و کرایوتراپی

زائده های گوشتی معمولا، روی پلک ها، گردن، بازوها، پایین سینه، و زیربغل ایجاد می شوند.

این زائده ها، بسیار کوچک و بدشکل هستند.

آنها معمولا بدون علائم هستند، مگر اینکه در یک محلی قرار گیرند که کاملا برجسته باشند و بارها و بارها ساییده یا خراشیده می شوند.

این زائده ها ممکن است که بسیار زیاد تحت فشار قرار بگیرند. سطح و ظاهر آنها ممکن است که صاف یا نامنظم باشند. آنها معمولا گوشتی و کمی قهوه ای هستند. برخی از آنها ممکن است کوچک بمانند، و یا برخی بزرگتر می شوند.

قطر آنها معمولا بین 2 میلی متر تا یک سانتی متر است و گاهی حتی به 5 سانتی متر هم می رسد.

درمان زائده های گوشتی:

معمولا زائده های گوشتی روی پوست، بی ضرر هستند. که گاهی به دلیل زیبایی برداشته می شود. به خصوص در قسمت هایی که ممکن است در برابر چیزهایی قرار گیرند که بیشتر تحریک شوند.

برداشتن زائده ها از روی صورت و یا زیر بازو می تواند از سایر اندام ها آسان تر باشد.

برای برداشتن این ضایعات میتوانید از دستگاه از بین برنده خال و لک کارینا مدل HB 850 استفاده کنید. این دستگاه دارای 9 حالت انرژی مختالف برای نیازهای مختلف پوست است.

علل ایجاد زائده های گوشتی پوست:

دقیقا مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد این عارضه میشود، اما ممکن است در صورت جمع شدن کلاژن و رگ های خونی در تکه ای از پوست ایجاد شود، همانطور که در چروک های پوستی رایج تر هستند. به نظر میرسد که برخی افراد احتمال بیشتری برای ابتلا به این مشکل را دارند که وراثت می تواند یکی از دلایل آن باشد.

زائده های گوشتی بر مردان و زنان به یک نسبت تاثیر میگذارد، اما اغلب در دوران بارداری، افرادی با چاقی مفرط و آنهایی که مبتلا به دیابت هستند، بیشتر احتمال ابتلا به آن را دارند.

عوامل خطر برای زائده های گوشتی:

افرادی که اضافه وزن دارند و یا مبتلا به دیابت می باشند.

زنان در طول بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و سطح عوامل رشد.

افرادی که به برخی از انواع ویروس های پاپیلوم انسانی مبتلا هستند.

افرادی که دارای اختلال جنسی_استروئیدی باشند. به خصوص اگر در میزان استروژن و پروژسترون آنها تغییرات ایجاد شود. افرادی که یکی از اعضای نزدیک خانواده آنها دارای چنین زائده هایی باشند.

زائده گوشتی،زائده گوشتی در نوزادان،زائده گوشتی روی لثه،زائده گوشتی در ختنه گاه،زائده گوشتی در بینی،زائده گوشتی روی دست،زائده گوشتی پشت پلک،زائده گوشتی در چشم،زائده گوشتی دور چشم،درمان زائده گوشتی،راه های درمان زائده گوشتی،پوست،مراقبت از پوست،زیبایی،جوانسازی،از بین بردن چین و چروک،از بین بردن خطوط باریک،فیس براش،برس پاکسازی ، بهترین مارک فیس براش، روتین روزانه مراقبت از پوست،روتین مراقبت از پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید