وبلاگ

مراقبت از پوست صورت برای داشتن پوستی زیبا

مراقبت از پوست صورت برای داشتن پوستی زیبا

راه های مختلفی برای داشتن پوست زیبا و شاداب وجود دارد. از داروها و مواد شیمیایی گران قیمت گرفته تا راه های گیاهی و کم هزینه خانگی. در این مقاله سعی داریم تا شما را با بعضی از راه های گیاهی و خانگی مراقبت از پوست صورت درکنار استفاده از محصولات مراقبت از پوست تاچ بیوتی، میسمون و … آشنا کنیم. موارد گفته شده در زیر بدون عوارض و با کمترین هزینه، پوستی شاداب و با طراوت را برایتان به ارمغان میاورد. با ما همراه باشید:

1. یک پوست سفت و لیفت شده را با انجام حرکات ساده یوگا به دست آورید:

این حرکات ماساژ، می تواند گردش خون در پوست شما را افزایش دهد و به لیفت کردن پوست کمک می کند، به سادگی می توانید انگشتانتان را به طرف بالا بکشید و این کار را حدود 15 دقیقه ادامه دهید.

اگر جراحت یا مشکل جسمانی دارید، در مورد نحوه این کار با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین شما میتوانید این کار را با غلتک فوتون تاچ بیوتی نیز انجام دهید.

این دستگاه با انتشار اشعه فروسرخ باعث سفت شدن و کلاژن سازی پوستتان میشود.

2. از بین بردن پف و خستگی چشمها با استفاده از چای های کیسه ای سرد:

دو عدد چای کیسه ای سبز، سیاه یا بابونه را به مدت یک دقیقه در آب داغ بگذارید و سپس آنرا خارج کنید و درون یک کاسه کوچک بریزید و درون یخچال بگذارید. پس از سرد شدن آنها روی چشم هایتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه بردارید و با یک تکه پنبه خشک نمایید.

این کار در کنار استفاده از دستگاه سونیک چشم تاچ بیوتی نتایجی بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

3. استفاده از تمشک و روغن نارگیل برای نرم و درخشان شدن لب ها:

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در درجه حرارت پایین، داغ کنید.

سپس آن را از روی حرارت بردارید و چهار عدد تمشک تازه یا فریز شده را به آن اضافه کنید.

آن را درون یک ظرف شیشه ای کوچک بریزید.

مقداری از آن را با انگشتانتان به آرامی روی لب ها ماساژ دهید.

این کار را هر چند روز یکبار تکرار کنید.

4. داشتنی پوستی نرم با ترکیب انار، تمشک ،روغن بادام شیرین:

سعی کنید پوست خشک خود را هیدراته نگه دارید.

این ترکیبات سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

بعد از پاک کردن صورت آن را روی پوستتان اعمال کنید.

یا می توانید سه تا شش قطره از این روغن را کمی گرم کنید و بعد با انگشت به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

این کار به رفع چین و چروک ها و خطوط ریز صورت کمک میکند.

5. کاهش چروک های پوستی با استفاده از بالش نرم:

با استفاده از بالش نرم و ابریشمی می توانید اصطکاک پوست خود را کاهش دهید.

در نتیجه خطوط نیز از بین می رود.

سعی کنید به طرفین بخوابید و یا به روی کمرتان باشید.

اینگونه صورت شما در طول شب تا صبح با بالش تماس ندارد.

6. از لوازم آرایشی پودری حاوی مواد معدنی استفاده کنید:

استفاده از کرم های ضدآفتاب که حاوی مواد معدنی می باشند، بسیار تاثیرگذار است و پوست شما را از اشعه های خطرناک خورشید محافظت می کند. کرم ضد آفتاب حاوی مواد معدنی مانند اکسید روی است و باعث مراقبت از پوست صورت شما میشود.

7. عدم استفاده از شکر برای داشتن پوستی شاداب و درخشان:

شکر باعث التهاب پوست میشود و این التهاب به صورت آکنه و چین و چروک خود را نشان میدهند. به مدت ده روز شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید و شاهد بهتر شدن و درخشندگی پوستتان باشید.

8. برای کاهش خطوط و چین و چروک کلاژن سازی پوستتان را افزایش دهید:

کلاژن سازی کمک می کند تا رنگ طبیعی پوست را حفظ کند و برای کاهش خطوط و چین و چروک بسیار مهم است. از آنجایی که تولید کلاژن به مرور زمان کاهش پیدا می کند، مصرف یک مکمل کلاژن با کیفیت بالا و از یک منبع مناسب بسیار قابل قبول خواهد بود و به جوان تر نشان دادن پوست شما نیز کمک خواهد کرد.

برای کلاژن سازی میتوانید از دستگاه های مراقبت از پوست استفاده کنید. مانند غلتک فوتون پوست، تقویت کتتده پوست تاچ بیوتی، دستگاه RF، و … .این دستگاه ها با تحریک گردش خون باعث کلاژن سازی بیشتر پوست شما میشوند.

9. پوستتان را به طور عمیق پاکسازی کنید:

به جای استفاده از صابون و ساییدن آن روی پوست، می توانید از روغن بادام یا روغن آرگان استفاده کنید که هم به صورت مایع است و هم باعث تغذیه و تمیز کنندگی عمیق پوستتان می شود. البته شستشو با دست هیچ گاه نمیتواند منافذ پوست را به طور کامل پاکسازی کند. بنابراین بهترین راه برای پاکسازی عمیق پوست، استفاده از فیس براش برای شستشو است. فیس براش های تاچ بیوتی در انواع مختلف نیازهای مختلف پوستی را برطرف میکنند.

10. داشتن پوستی طبیعی و درخشان با میکرو ارگانیسم:

پوست شما نیاز به برخی از ریز مغذی ها، ویتامین ها و مواد معدنی دارد ،تا گردش خون را تسریع بخشد. روی، ویتامین A ویتامین C و برخی از مواد مغذی مهم برای جذب غذا، باعث سالم ماندن پوست شما می شود به خصوص اگر مشکلات پوستی مزمن، مانند اگزما و یا پیری زودرس دارید.

11. برای رفع قرمزی و التهاب پوست از آلوورا استفاده کنید:

اگر پوست شما قرمز شده است و یا التهاب دارد، نشان دهنده این است که کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده است و اگر می خواهید جوش ها و قرمزها را از بین ببرید، استفاده از ژل آلوورا بسیار مناسب خواهد بود، زیرا دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی است و به راحتی جذب پوستتان خواهد شد.این ژل باعث تغذیه بهتر پوستتان میشود و از آسیب های آفتاب جلوگیری می کند و همچنین برای درمان و کاهش آسیب های جزئی و خراشیدگی، اگزما و آکنه عالی خواهد بود.ژل آلوورا به راحتی در انواع فروشگاه ها قابل دسترس است و اکثراً دارای مواد نگهدارنده مصنوعی نخواهد بود، با این حال برای اطمینان بیشتر می توانید برگ آلوورا را تهیه کنید و به راحتی ژل آن را استخراج نمایید.

12. با استفاده از جلبک سبز از اثرات مضر خورشید و آفتاب سوختگی محافظت کنید :

محافظت از پوست در برابر خورشید، برای داشتن پوستی سالم و طبیعی ضروری است.

در حالی که ممکن است بعضی به شما جذب نورخورشید را توصیه کنند، اما می دانید که اگر بیش از حد در معرض آن قرار گیرید باعث آسیب می شود و پیری زودرس اتفاق می افتد.مواد و ضدعفونی کننده هایی که حاوی روی هستند، را جایگزین کرم های ضدآفتاب شیمیایی مضر کنید، که بهترین آنها جلبک سبز است، که سطح بالایی از کلروفیل را دارد و از بدن در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند.همچنین رزوراترول اثرات آنتی اکسیدانی قوی بر روی پوست دارد و از آنجا که آسیب سلولی باعث اختلالات پیری میشود، در برابر فعالیت های رادیکال آزاد مبارزه می کند و آسیب آنرا از بین می برد.

13. یک مرطوب کننده فوق العاده و طبیعی برای پوست با اسید هیالورونیک:

زمانی که ما سفر می کنیم، استرس داریم و یا شرایط آب و هوایی شدید و جدیدی را تجربه می کنیم، پوستمان خسته و کسل به نظر می رسد، با افزایش سن مقاومت پوست کاهش میابد.اسید هیالورونیک، یک عنصر عالی است که جذب آب توسط پوست را افزایش میدهد، باعث هیدراته نگه داشتن پوست می شود و یک مرطوب کننده عالی خواهد بود. می توانید این ماده را به سراسر بدن خود اعمال کنید.کلاژن سازی و الاستین پوست را نیز بیشتر می کند، باعث تغذیه پوست می شود و ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد و پوست را نرم و صاف میکند. اسید هیالورونیک در برخی از محصولات مراقبت پوستی یافت می شود و یا شما می توانید آن را به طور جداگانه تهیه کنید.

14. روشن کنندگی پوست با استفاده از چای سبز به عنوان یک تونر:

چای سبز به طور موضعی بر روی پوست اثر ضد التهابی، روشن کنندگی و آبرسانی دارد و برای روشن شدن پوست به عنوان یک تونر عالی خواهد بود و شما می توانید با استفاده از یک یا دو پیمانه چای سبز یک تونر تهیه کنید، به مدت 5 دقیقه اجازه دهید تا بجوشد و سپس صبر کنید تا به دمای اتاق برسد و کمی خنک شود، آن را روی پوستتان اعمال کنید، می توانید از یک تکه پنبه یا بطری اسپری استفاده کنید که برای تمیز کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

15. تمیز کردن منافذ صورت با عسل و زردچوبه و ماست:

ترکیب فوق، اثرات روشن کنندگی، ضد التهابی و ضد میکروبی فوق العاده ای دارد.

یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با یکدیگر ترکیب کنید، به طوری که یکی ماسک غلیظ به دست آورید، حدود ده تا پانزده دقیقه روی صورت اعمال کنید و بعد با آب سرد بشویید و در نهایت می توانید از یک مرطوب کننده ملایم و مورد علاقه خود استفاده کنید.

16. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید:

خورشید کلاژن سازی و الاستین پوست را تخریب می کند و توانایی بدن برای ایجاد سلول های جدید و سالم را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین همیشه هنگام خروج از منزل از کرم ضدآفتاب حداقل SPF30 حتی در روزهای زمستان و روزهای ابری استفاده کنید.

17. در استفاده از کرمهای مراقبتی، گردن را نادیده نگیرید:

گردن ما می تواند تاثیرات افزایش سن بر روی پوست را نشان دهد.

بنابراین مراقبت از پوست گردن مانند مراقبت از پوست صورت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

هرگونه کرم مراقبتی را که بر روی صورتتان استفاده می کنید، برای گردن نیز استفاده کنید.

بهترین زمان برای انجام این کار صبح می باشد.

18. مصرف مکمل هایی برای مراقبت از پوست صورت:

مکمل های بسیار زیادی وجود دارد، که به سلامت پوست کمک می کنند، مانند:ویتامین A که به ترمیم و تقویت غشاهای مخاطی و بافت پوست کمک می کند و از آن در برابر ویروس ها، باکتری های مضر محافظت می کند و از خشک شدن ، پوست پوست شدن و چین و چروک نیز جلوگیری می کنند.کلسیم نیز باعث سلامت پوست می شود، سطح پایین کلسیم باعث افزایش احتمال بروز پیری زودرس و خطر ابتلا به سرطان پوست می شود.ویتامین C نیز برای بدن و پوست مان حیاتی است و در تشکیل کلاژن سازی و درمان زخمهای زایمان و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک میکند.روغن های ماهی و روغن دانه کتان با اسیدهای چرب امگا 3 که دارد، به هیدراته کردن و رطوبت رسانی به سلولهای پوستی کمک می کند.

19. آب بیشتری بنوشید:

ساده ترین کاری که می توانید برای مرطوب نگه داشتن و هیدراته شدن پوست تان انجام دهید، این است که آب و مایعات بیشتری مصرف کنید. ممکن است که برخی از مواد شیمیایی و ناخالصی ها در آب وجود داشته باشد، می توانید از یک تصفیه آب خانگی استفاده کنید، یا آن را بجوشانید تا کاملا فیلتر شود و خیالتان از آن راحت تر شود.

20. مطمئن شوید که از محصولات درستی برای پوست خود استفاده می کنید:

همیشه از نوع پوست خود مطمئن شوید و متناسب با آن، محصولات ارگانیک و مناسب را تهیه کنید، یکی از اشتباهات رایج، استفاده از یک محصول برای انواع مختلف پوست می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید