وبلاگ

مو های سالمتری با رعایت این نکات درهنگام سشوار کشیدن داشته باشید

مو های سالمتری با رعایت این نکات درهنگام سشوار کشیدن داشته باشید

  • سشوار یکی از وسایلی است که تقریبا در همه خانه ها وجود دارد و ما از آن برای حالت دادن یا تنها خشک کردن موها پس از حمام استفاده میکنیم .اما در استفاده از سشوار همواره نکاتی را باید رعایت کرد که اغلب آنها را فراموش میکنیم یا نسبت به آنها بی اطلاعیم.
  • در ادامه با ما همراه باشید تا این نکات را با هم بررسی کنیم .

بعد از رنگ مو از سشوار استفاده نکنید

  • یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در سالن های آرایشی یا منزل رخ میدهد استفاده از سشوار بلافاصله پس از رنگ مو است .این کار ریسک بزرگی است چرا که موهای رنگ شده نسبت به موهای طبیعی شکننده تر و حساس ترند پس طبیعتا نیاز به مراقبت های بیشتری دارند .بلافاصله بعد از استفاده از رنگ مو سشوار نکشید و بیشتر آب موها را با حوله خشک کنید سپس از باد بسیار ملایم برای اینکار استفاده کنید.
  • برای موهای رنگ شده هر چند وقت از ماسک های مغذی و آبرسان استفاده کنید تا خشکی بیش از حد به دلیل رنگ و استفاده از سشوار را تا حدودی از بین ببرد .

باد سرد سشوار چندان هم بی خطر نیست

  • اشتباه رایج دیگر استفاده زیاد از باد سرد سشوار است که به دلیل برخی باورهای غلط بین افراد جا افتاده است .باد سرد سشوار هم با استفاده بیش از حد موهای شما را خشک و شکننده میکند همچنین سبب ایجاد الکتریسیته ساکن در مو میشود .شاید بهترین راه این باشد که برای خشک کردن روزانه موها از سشوار استفاده نکنید و حوله های آبگیر را جایگزین آن نمایید اما اگر هم مجبور به استفاده از این وسیله شدید به یاد داشته باشید باد سرد هم با استفاده بیش از حد به مو آسیب وارد میکند حتی با شدت کم .

مضرات سشوار تنها مربوط به مو نیست

  • سشوارها علاوه بر آسیب به موها به مغز نیز آسیب میزنند .امواج الکترو مغناطیس ساطع شده از سشوار حدود ۳۰۰ برابر یک تلفن همراه است .به همین دلیل پزشکان توصیه میکنند از استفاده روزانه آن پرهیز کنید. به خصوص برای کودکان استفاده از سشوار توصیه نمیشود چرا که آنها موهای ضعیف تر و شکننده تری دارند همچنین در برابر امواج الکترو مغناطیس آسیب پذیرترند .توصیه میشود برای خشک کردن موی کودکان از حوله های آبگیر استفاده کنید و باقی فرایند خشک شدن را به هوای متعادل داخل خانه بسپارید .

نکات کلی سشوار کشیدن

۱ –  ابتدا بیشتر آب موها را به وسیله یک حوله طی دو مرحله بگیرید .سپس اجازه دهید موها برای مدت چند دقیقه لای حوله بمانند .هرچه مو خشکتر باشد هنگام سشوار کشیدن آسیب کمتری به آن وارد میشود.

۲ – از اتوی مو یا سشوار مستقیما بر روی موی خیس استفاده نکنید .همچنین قبل از خشک شدن کامل موها سشوار کشیدن را متوقف کنید ،موها همیشه به مقداری رطوبت نیاز دارند و ممکن است خشک کردن بیش از حد آنها در آینده اثرات بدی بر جا بگذارد .

۳ – اشتباه بسیار رایج در بین آرایشگران نزدیک کردن بیش از حد سشوار به مو برای حالت پذیری بیشتر است .فاصله سشوار با موها بین ۱۲ الی ۳۰ سانتی متر است و هر دسته از موها نباید بیش از چند ثانیه در معرض باد گرم قرار گیرند .

۴ – اگر مرتبا از سشوار استفاده میکنید ماسک موهای تغذیه کننده و آبرسان را فراموش نکنید .همچنین در اثر استفاده زیاد از این دستگاه ممکن است پایین موهای شما دچار آسیب دیدگی شود پس برای جلوگیری از این موضوع همیشه قسمت پایینی مو را چک کنید و در صورت وجود مشکل آن را بررسی کنید.

 

نوشته های مشابه

0 دیدگاه در “مو های سالمتری با رعایت این نکات درهنگام سشوار کشیدن داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید