وبلاگ

روش های مختلف زیبایی ، از جوانسازی پوست تا ایمپلنت دندان

روش های مختلف زیبایی ، از جوانسازی پوست تا ایمپلنت دندان

امروزه روش های مختلف زیبایی وجود دارد که میتواند جایگزین مناسبی برای جراحی های گوناگون باشد. در این مطلب میخواهیم به روش های مختلف زیبایی در پزشکی و دندانپزشکی بپردازیم. با ما همراه باشید:

1- جوانسازی پوست:

جوانسازی پوست به معنی رفع یا کاهش چین و چروک، افتادگی پوست، لکه های مختلف بر روی پوست صورت و بدن می باشد، که تاثیر قابل توجهی در کاهش سن ظاهری افراد دارد.بسته به نوع پوست و تغییراتی که برای جوانسازی باید انجام شود، درمان های مختلفی وجود دارد.از روشهای متداول و رایج برای جوانسازی پوست که در کلینیک زیبایی انجام می شود می توان به لیفت با نخ، جوانسازی با لیزر، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، میکرودرم،RF  ،میکرونیدلینگ، لیزر CO2 فرکشنال و . . . اشاره کرد.

2- لیزر موهای زائد:

لیزر پالسی از نور است که بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف مو، موجب از بین رفتن موها می شود.شاید با شنیدن هزینه های لیزر موهای زائد، تصور کنید که درمان گرانی است، اما اگر عمیق تر بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که انجام لیزر موهای زائد باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود.اما توجه داشته باشید که شرط اصلی موفقیت لیزر موهای زائد، استفاده از لیزر متناسب با نوع پوست و دستگاه استاندارد می باشد.

3- میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن با استفاده از مکش و پودر اکسید آلومینیوم باعث سایش فیزیکی ملایم پوست شده و لایه برداری بر روی پوست انجام می دهد.از بین بردن ضخامت پوست منجر به بهتر شدن تبادلات فیزیولوژی پوست و همچنین تحریک کلاژن سازی برای تقورت قوام پوست می شود.

کاربردهای میکرودرم ابرژن عبارتند از: 

  • رفع جای جوش
  • جوان سازی پوست
  • بهبود لک های پیری یا کبدی
  • بهبود لک های حاملگی
  • کوچک کردن منافذ باز پوست
  • تمیز کردن پوست و از بین بردن جوش های سرسیاه
  • بهبود چروک گردن

4- تزریق ژل، بوتاکس و چربی

تزریق بوتاکس باعث فلج کردن موقتی عضله محل تزریق می شود.

با حرکت نکردن این عضله ها، چین های صورت کم تر می شوند یا از بین می روند.

بیشترین کاربرد تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک سطحی و پیشگیری از ایجاد چین و چروک می باشد.تزریق ژل یکی از روش های مورد استفاده به عنوان فیلر (پر کننده) می باشد، و بیشترین کاربرد آن پر کردن چروک های عمیق و اسکار ها و همچنین حجم دادن و فرم دهی به اجزای صورت (گودی زیر چشم، گونه ها، لب ها، چانه و فک) می باشد.از تزریق چربی هم به عنوان فیلر استفاده می شود که همانند ژل خاصیت پر کنندگی دارد با این تفاوت که چربی از بدن خود فرد تامین می شود و این نکته حائز اهمیت است زیرا این امر کمترین عارضه و واکنش های آلرژیک را به همراه خواهد داشت.و بیشترین کاربرد تزریق چربی در صورت و همچنین سینه ها ، باسن و روی دست ها می باشد.

5- میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی است که با استفاده از سوزن های ریز، به صورت مکانیکال، زخم های تعمدی خفیف و سوراخ های ریز بر روی پوست ایجاد می کند و باعث می شود که پوست در روند خود ترمیمی، کلاژن و الاستین تولید کند و آسیب های ساختاری پوست بهبود بخشیده شود.

کاربردهای میکرونیدلینگ عبارتند از: 

  • درمان اسکار جوش
  • جراحی و سوختگی
  • بهبود چروک و خطوط ریز پوستی
  • جوان سازی پوست
  • لیفت صورت
  • کوچک کردن منافذ باز پوستی
  • شفافیت پوست

6- مزوتراپی

مزوتراپی تکنیک تزریق مکرر دارو با مقدار بسیار کم در انواع لایه های پوست می باشد که استفاده وسیعی از مزوتراپی در زمینه پزشکی زیبایی وجود دارد.

کاربردهای مزوتراپی عبارتند از: 

  • بهبود شلی و افتادگی پوست
  • چربی زدایی
  • لیفتینگ صورت
  • بهبود چین و چروک
  • بهبود ریزش مو
  • بهبود اسکار
  • شاداب سازی پوست

7- کاشت مو و ابرو

یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد در حوزه زیبایی با آن مواجه هستند ریزش موی سر به صورت حاد یا مزمن است. بسیار اتفاق می افتد که علی رغم درمان های دارویی این عارضه درمان نشده و منجر به از بین رفتن دائمی موی سر می شود.کاشت مو روشی است جهت بازگرداندن موهای از دست رفته با استفاده از جراحی، در این روش موهای ناحیه پشت سر به قسمتی از که دچار ریزش شده انتقال داده می شود.طی ده روز ابتدایی پس از انجام کاشت تقریبا تمامی موهای کاشته شده ریزش می کنند که این امر طبیعی است زیرا موهای اهدا شده به علت جا به جایی آسیب پذیر شده اند و ریزش اتفاق می افتد که طی بازه زمانی دو تا سه ماه موها مجدد شروع به رشد می کنند و در طی ماه های آینده نیز ضخیم خواهند شد.

شایان ذکر است که از کاشت مو برای بازسازی ابرو و مژه و محاسن هم استفاده می شود.

8- زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت با استفاده از تزریق ژل به منظور ایجاد زاویه و فرم بخشیدن در ناحیه فک و چانه انجام می شود که  نیازی به جراحی نمی باشد و بیمار می تواند پس از تزریق ژل بلافاصله نتیجه مورد نظر خود را مشاهده نماید.تزریق ژل حتما باید زیر نظر پزشک متخصص و با توجه به آناتومی صورت انجام شود که پزشک میزان ژل و ناحیه تزریق ژل را مشخص کرده و با توجه به زیبا شناختی صورت در چانه و یا در راستای خط آرواره و یا هر دو، تزریق ژل را انجام می دهد.

9- ایمپلنت دندان

ایمپلنت یا کاشت دندان ، قطعه ای از فلز تیتانیوم است که اغلب به شکل ریشه دندان می باشد و داخل استخوان فک قرار داده می شود.در مورد بیمارانی که دندانهای زیاد یا همه دندانها را از دست داده باشند با قرار دادن چند ایمپلنت در فک آنها و استفاده از آنها به عنوان پایه، می توان پروتز متکی بر ایمپلنت جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته قرار داد.در مورد بیماران کاملأ بی دندان می توان با قرار دادن حداقل دو ایمپلنت در هر فک پروتزی متحرک ولی محکم و بدون لغزش و لقی در اختیار بیمار قرار داد.انجام هر یک از این تغییرات کوچک و ایمن، می تواند تاثیر چشمگیری در زیبایی شما بگذارد. مجموعه کلینیک های رزا به عنوان مراکز تخصصی دندانپزشکی و پزشکی زیبایی لذت یک رویای زیبا را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

10- اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند به معنی فرآیند بهبود ظاهر لبخند و به نمایش گذاشتن دندان ها و لثه ها در وضعیت مناسبی گفته میشود که در دندانپزشکی از طریق یک یا چند روش زیبایی دندان مانند کامپوزیت، لمینیت دندان ، سفید کردن دندان، روکش گذاری ، جراحی زیبایی لثه (اصلاح بد فرمی و بلندی لثه ها یا بلند کردن طول تاج دندان ها) و غیره با توجه به صلاحدید دندانپزشک انجام می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید